رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه دامنه نوسان بورس از امروز یکشنبه به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند، گفت: تصمیمات لازم در خصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

عشقی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مجید عشقی به تصمیمات روز گذشته هیات مدیره سازمان بورس برای کاهش نوسانات حاکم بر بازار اشاره کرد و اظهار کرد: بازار سرمایه در حال گذر از روزهای سخت است. سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بودند که این امر بعضا باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شد.

وی افزود: با توجه به رسالتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران بر عهده دارد، به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم بر بازار به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان اقدام کرد.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در ۲ ماه گذشته و نیز اعلام رویکردهای جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود اما وجود فضای امنیتی روند بازار را تغییر داد و به هیجان در روند معاملات بازار منجر شد.

تصمیم‌گیری برای تغییر دامنه نوسان

عشقی با تاکید بر تغییر دامنه نوسان اعلام کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از فردا، یک‌شنبه، تا پایان هفته به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر می‌کند.

وی با اعلام اینکه این تصمیم برای کنترل و کاهش هیجانات کاذب بازار اتخاذ شد، گفت: درخصوص تغییر دامنه نوسان برای معاملات روز چهارشنبه و روز گذشته نیز بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفت که موافقان و مخالفان متعددی را به همراه داشت.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: تصمیمات لازم در خصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ خواهد شد.

عشقی به پیشنهاد فعالان بازار برای ابطال معاملات روز شنبه‌ (دیروز) بازار سهام اشاره کرد و گفت: شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم، براساس دستورالعمل نحوه انجام معاملات، تصمیم‌گیری برای ابطال معاملات در اختیار شرکت بورس تهران و فرابورس قرار دارد، اما با توجه به دامنه موضوع و تبعات آن، تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد و معاملات روز شنبه به قوت خود باقی بود.

کد خبر 871556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    چرا گذاشتید بعد از دو روز منفی شدید و ریزش ۱۰۰هزار واحد این تصمیم رو گرفتید. باید معاملات اون دو روز رو ابطال کنید
  • سعند IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    مجلس و قوه قضایه چرا سکوت کردید ؟ اگر جمهوری اسلامی ادعای عدالت و رسیدگی به حقوق اجحاف شده کسی رو داره، باید این آقا و خاندوزی رو بازخواست کنند که چرا این بلا رو سر بورس و سهامداراش اوردند؟
  • Tahereh IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    دامنه مثبت رو چرا حالا ۱ گذاشتید. بابا شما کجا درس خوندید از کجا آمدید؟ برای حمایت معمولا دامنه مثبت افزایش و دامنه منفی کاهش میدن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    پس روز اول ترور و تنش این کار رو نکردید و گذاشتید تا دو روز منفی سنگین بخوره بعد ... الان این چه مسخره بازیه دامنه محدود به یک کردید
  • انسانم آرزوست IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    در دامنه مثبت ۶ و منفی ۶ ریزش بیشتر از ۱۰۰ هزار واحدی در سکوت کامل خبری حالا با محدود کردن دامنه نوسان به یک که علنا با تعطیلی فرقی نداره، شاخص مثبتم بشه صدا وسیما و سایت ها تو بوق کرنا که بازار بورس مثبت شد! ! زیبا نیست
  • سید محمد غلامی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    2 0
    برادر بازار رو که نابود کردی ولی دیگه به شعور ما توهین نکن